عضو کمیسیون آموزش مجلس در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

آموزش در مدارس دولتی و غیردولتی نباید متفاوت باشد

قاسمی‌پور گفت: مدارس غیرانتفاعی به عنوان یک بازو به مدارس دولتی کمک می‌کنند و باید آموزش در مدارس دولتی و غیردولتی در یک راستا باشد.

شيوا قاسمی‌پور عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان در ارتباط با ایرادات شورای نگهبان به موادی از قانون تاسیس مدارس غیردولتی اظهار کرد: این قانون ربطی به عدالت آموزشی ندارد، مدارس غیرانتفاعی و مدارس غیردولتی و پیش دبستانی‌هایی که زیر نظر سازمان ملی تعلیم و تربیت هستند قانونی در مورد آن‌ها وجود ندارد.

وی افزود: حدود ۲۵۰ هزار معلم در مدارس  غیرانتفاعی داریم که به آموزش و پرورش کمک می‌کنند و همه هم نیرو‌های متخصصی هستند، اما سعی کردیم با این قانون، بیمه آن‌ها کامل رد شود و حق و حقوقشان درست پرداخت شود و هم اینکه وقتی مدرسه‌ای به عنوان مدرسه‌ غیرانتفاعی به دولت کمک می‌کند تفاوتی بین آن‌ها با مدارس دولتی نباشد.

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی ادامه داد:مدارس غیرانتفاعی به عنوان یک بازو به مدارس دولتی کمک می‌کنند، باید آموزش در مدارس  دولتی و غیردولتی در یک راستا باشد، اگر کسی نمی‌تواند در مدرسه غیردولتی درس بخواند نباید احساس کمبود نسبت به دانش آموزان این مدارس داشته باشد.

وی درباره ساماندهی کارکنان معلم‌های مدارس دولتی و غیردولتی اظهار کرد: در استخدام نیرو‌های آموزش و پرورش تفاوتی میان مدارس دولتی و غیردولتی ندارد. یا آزمون گرفته می‌شود یا از دانشگاه فرهنگیان نیرو‌ها به مدارس می‌روند. در آزمون گذشته ۴ هزار نیرو برای مدارس غیرانتفاعی جذب آموزش و پروزش شدند. اما اصل آن است که منابع انسانی ما چه معلمان و چه دانش آموزان باید بدون دغدغه در مدارس دولتی و یا غیرانتفاعی تحصیل کنند و همه دنبال آن باشند که آموزش اصولی برای دانش آموزان داشته باشیم. یعنی عدالت به این معنا باید باشد که آموزش در مدارس دولتی و غیردولتی و تمامی افراد یکی باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۳ ۲۵ اسفند ۱۴۰۲
خدا دخترهایییییییییی مردم حفظ کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۲ ۲۵ اسفند ۱۴۰۲
خدا دخترهاییییییییییییییی مردم حفظ کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۱ ۲۵ اسفند ۱۴۰۲
خدا دخترهایییییییییییییییی مردم حفظ کنه
آخرین اخبار